Monday 25 June 2012

makan jom makan jom :P

assalamualaikum,,,

sempena aku hari ni puase gantii kan,,oleh itu,,utk elakkan asek tidoq je,,,meh la aku review sikit makanan yg sedap2,,,mesti korg semua da bosan makn kfc,mcD,kenny rogers,pizza hut,dominos, nando's, ...and so on en,,heee,,okeh, (walaupun muak bile tga puase ni dok sebut terliuw aih)

MANHATTAN FISH MARKET
thennn terus la kite ke menu manhattan fish market,,okay for those yang suke mayonnaise,,mungkin this menu akan buat korg jadi gyle,,dan especially yg suke makans eafood same mcm saya,,hahahhak,,,
okayh mari lihat bagaimana dorg serve makanan dgn dibakar depan2 kite gitu,,

yg this menu aku da try and so far okay cume bayk mayooooooo,,haha agak muak sikit mcm aku yg xsuke mayooo..


then,,,skrg ni tga mengidam nak makan lobster,,yaaaaaaaaaaaww,,xtahan rasenye nengok gambar niiiiiiiiiiiii,,oowh lobster bile la i dapat makan u niiii........

harga die okayla berpatutan sbb satu hidangan die boleh makan utk 4 org sbb banyak kan,,,walaupon mahal sikit,,boleh share2 ngn member,,heheh,,

SAMBAL HIJAU,SG PENCAHALA

bagi aku yg suke makna nasik dan nasik ni,,,of course la aku nk cdangkan kat korg makan kat restoran sambal hijau,,,restoran ni berdekatan je dgn Rasta, TTDI..ni pon encik bf yg bawak sbb die keje kat mutiara damansara,,selalu lepak situ..


 dan yang paling aku suke makan ialah die punye nasi grg sambal hijauuu,,perghh sedap banyak dan puas hati la wa ckp same lu,,...

nyum3 kan,,,,hehehe,,lauk banyak siap ade sambal udang lagii,,,perghhhhhhhhhhhhh...macam2 lagi menu yg ade macm bihun singapore die pon boleh tahan sedap,,,pasni aku nk order mcm2 lagi,,hehehe


KUEY TEOW DOLI

haaaaaaaa,,sape suke makan kueytiaw,,,sini la lubuk yg sedapp,,perghhhhhhhh memang terbaikla dekat resturant Doli kan,,nyum3,,yg aku pegi ni dekat area TTDI yang menghala ke penchala link,,sedappppppppp,,


mcm ni la rupenyeeeee,,mmg sedaapp sgt banyak lauk dalam die ade udang ngn kerang yg mmg  cukup utk setiap suapan,,hehehhe,,kalau yang biasa harge die rm 7 klau xsilap,,yg besar rm 10,,mmg puas hati....hehe


NASI KUKUS ILHAM, MUTIARA DAMANSARA

nasi kukus yang paling sedap aku pena jumpe ialah nasi kukus ilham,,,terletak  di mutiara damnsra..kedai die berhadapan dgn office casting filmscape...dan belakang office encik bf,,,so far sape yg makan kat situ mmg akan biase la jumpe fara fauzana and ramai lagi artis la,,huk3 sbb nye fara fauzana sering kelihatan makan di situ,,kate ecik bf ku..

setiap kawan yg makan kat situ mmg akan naaaaaak je makan kat situ,,mmgg sedap sgt,,dgn nasi die kukus depan2 mate,,kuah kari cmpur2,,,ade pulak tu nenas,,then ade ikan bilis rangupppp,,,ayam boleh pilihhh,,die balut pulak dgn daun pisang,,perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh pedas pon pedas,,semua cukup rase,,,,arghhhhh nak buke makan ni boleh x?heeee

kalau korg rase nk makan kat sini bagitawu la,,mmg aku rekomenkan gile2,,sbb super sedap la,,xde sape pena cakap xsedap,,,harge die murah je rm 5.50 je,,tpi kenikmatan die tiade tandingan ah,,,heeeeee


ok la u alll..buat setakat ni tu je la yg terlintas nk makan ape nk bukak puase ni,,kang bile teringin lagi nk makan,,aku update byk2 hehehhe :P

2 comments: