Saturday 11 August 2012

Baju Nikah, beli vs sewa...

assalamualaikum,,,
da berabuk jugak blog aku ni,,gara2 malas nk update di sebabkan sifat malas yg sering melanda diriku,,,muahahahaha

okay,,just straight to the point..kang meleret korg malas nk bace en,,hhaha..
semalam utk pengetahuan korg aku tlh survey2 baju nikah di Jakel, Shah Alam,,dan tlh mangakibatkan tindkan membeli,,hahahaha

baju nikah yg ade dijual di Jakel tu mmg korg sume tawu pon kan,,mmg lawa la kan,,haih,,,mmg pening gak nak cari warna idaman yang comey2 nih,.tapi lagi pening memikirkan soal pakej harga..tp disebabkan ade diskaun dri rm 2500 jadi 1200 berfikir jugak 15 kali...hmmmm,.. sbb kalau beli semeter je rm600 lace die,,,pasti cm terfikir,,kalau nk wat baju selalu 2 meter kan then nk wat veil lagiiiii,,,ooo maaakk same je lebey kurang,,so kirenye kene amek la pakej yh ditawarkan terusssss utk llaki dan wanita...

bile cik abg da try2 warne suruh akak tu letak atas bdn aku,,aku pon da mula la excited kan,,ye la sape xsuke kalau nk beli baju,,,kan??haha..hmmmm,,then pilih punya pilih,,cik abg sy mmg jenis yg cerewet kalau bab memilih2 ni,,die agak dark sikit,,so kalau boleh warne tu kene sesuai jugak ngn die,,,sobs3,,da agak warne putih yg die berkenan...then the beautiful satin and comfortable one kene tambah 200 lgi,,,so 1400..fuuuuuuuuuhhh aku xbayar so aku relax je,,cik abg da berkerut2 dahi die..ohhhhh hahaha

oak white telah dipilih menjadi tema pernikahan..heeee..see xtunang lagi da beli baju nikah,,haha,,bkn ape baju nikah akan diletak dalam dulang hantaran tunang...heeee,,nk reveal baju nikah tunggu lepas letak atas dulang,,heeeeeee..gedik en,,, but the colour is just like this and the design is the latest  one at jakel with pearl beading on the lace..


design lebih kurang mcm ni,,,tapi warne yg aku beli oak white,,
then berangan nk wat baju ala2 cm ni,,haha

so thennnn ade byk lebih meter la kan??xpe,,aku nk tarik lace tu atas sikit dari lutut sampai sebelum pinggul ke..then tgn tu panjang smpai siku ke??hahahhaahahah gilorrrss ni,,,xpon aku simpan letak kat baju rayer ke kan,,hak3..


btw resit boleh simpan and kalau dtg lagi nk beli sampin dan cadar boleh dapat separuh hargee..wahhh menarik ni,,dan jimat sikit utk beli bende yg lebih mahal,,weeeee

so far mmg la puas hati sbb dapat sesuatu yang diidamkan,,,tapi tetibe soalan berbangkit muncul di kepala otak kami,,,,berbaloi ke beli mahal2 ni...hmmm,,,satu perbahasan telah berjalan dgn lancar di dalam kereta smbil odw balik umah aku kat sepang...

beli vs sewa.....

BELI!!
1. memang la kene beli sbb nak nikah sekali seumur hidup dan satu kenangan yg indah kalau aku boleh simpan seumur hidup aku
2. kalau cantik n stunning gyle boleh la aku pakai g function kan..heheee..
3. sape x nak nmpak cantek di hari pernikahan kan..walaupon mahal,,semumur hidup sekali je beli utk diri sendiri.
4. as a reward sbagai seorg gadis yg nk menjadi seorg isteri kelak,,*blh ke alasan ni?haha
5. sangat seronok bila something yg u olls nk pakai anda yg merasmikannya dahulu...bukan org lain yg anda tak kenal
6. baju nikah kalau nk suruh designer beli dan buat siap jahit cost rm 3000++ huhhhh..baju sanding 4000++ taapi kene pulang balik kat designer baju tu,,,sob333..so kalau aku beli bahan sruh makcik2 aku jahit aku da save and at least boleh simpan


SEWA!!
1. murah dan jimat
2. duit boleh save ke arah lain
3. pakai sekali seumur hidup pon kan
4. tapi design yg ko teringin nak mmg xde,kalau nak sewa nk outer nk wat baru ikut cita rase ke ade cas tambahan..

Da smpai area rumah still lagi xhabes bahas,,so kami sepakat bende da beli,kami suke sgt dan untuk kenangan bersama...then anggap je la ni satu kenangan untuk kami smpai bile2 yg indah,,heeeeeee,,see everything needs compromise,,hahaha..sampai rumah je,,parents aku senyuuummmla nengok jakel di tangann haha,,eh nengok bakal menantu la,,haha.

tapi lepas ni kami disarankan utk lebih bijak berbelanja oleh kerana majlis semakin hampir dan banyak lagi xprepare..heeee,,masih ade a few lagi xbeli utk tunang dan nikah,,kene beli dr awal utk tawu budget dan tidak tertekan utk beli sekali sume...

ok guys,,happy shoppin for raya..and happy berangan like me,,
p/s tudung hajra at jakel ade sale happy hour,,semalam i da beli 2 pasang,, :)






No comments:

Post a Comment