Thursday 21 June 2012

RINTIHAN SEORANG ANAK...

Assalamualaikum semua..

maaf lama xupdate entry baru,,sbb xde ape yg menarik nk diceritakan,,tpi hari ni aku agak tersentak sikit bila ayah kawan rapat aku atiqah baru meninggal dunia pagi tadi...dan nak dijadikan cite dalm tahun ni 3 org budak kelas aku kehilangan ayah..dan atiqah pulak da jadi yatim piatu..sob3



Bila kite dgr ayat yatim piatu macam xde ape je kan...tapi bile kite rapat dgn die kite rase mcm kite juga kehilangan,,baru sesaat  bergurau senda tetibe die menangis meraung seperti xdapat terima takdir hidup ini...bergetar2 suara die nak cakap "ayah aku da xde"...die meraung...ari,kak faten dan aku tergamam..... Ya Allah beratnya ujian yang KAU beri padanya,,tabahkan lah dia.............


atiqah aku doakan kau tabah ye syg.,mungkin lepas ni kau akan sorokkan perasaan kau seperti kau rindukan mak ko dulu,,,aku doakan kebahagiaan kau sahabat...

berbalik pada kite bile kite dgr mak atau ayah kawan kite pergi kite rase sedih kan??so do i...aku menangis rase sebak mmg xpayah cakapla,,,cuba bayangkan mak dan ayah kite yang pergi pula,,mampu ke kite imagine kan saat tu..boleh ke kite hadapinya????....

           aku?aku bila imagine macam nak gile membuak2 air mate ni mengalir.....YA ALLAH berila aku kekuatan seperti mereka yg mampu mengahadapi dugaan seperti ini......aku xmampu hidup tanpa abah tanpa mak dan tanpa umi....macam mane??utk hidup tanpe kewujudan mereka???



bayangan aku menjelma kepada abah, mak, umi dan adik3..aku xmampu hiilang mereka......tapi mampukah kita melawan takdir...mati itu pasti,ajal maut di tangan Allah......Ya Rabb teguhkan imanku...


sama2 lah kita doakan al-fateha buat arwah ayah atiqah iaitu kepada allayarham Ahmad Zaki..




p/s: ajal pasti kan tiba...sudah byk kah amal kita??










2 comments:

  1. Replies
    1. Al fatihah ~
      sebab tu tiap2 hari jgnlupe doa utk parents!
      kita ni lah..harta mereka <3

      Delete